top of page
  • Writer's pictureŠkaredé Káčatko

Finále HIStory3 a rozuzlenie deja

Úprimne, neviem, či sa tento názov hodí k slovám, ktoré poviem v tomto článku. Začnime teda slovami, že tento článok BUDE obsahovať spojlery ohľadne série HIStory3 : That Day, takže ak nemáte radi spojlery, tak si najskôr choďte pozrieť seriál a potom príďte sem, lebo budem hovoriť dosť dôležité fakty ohľadne série HIStory, ale aj moje myšlienky.


FAKTY :


- HIStory3 : That Day začal s nižšou sledovanosťou ako HIStory3 : Trapped, ale neskôr sa sledovanosť zvýšila a prekonala Trapped o niekoľko miliónov.

- Scenáristka That day (Shao Hui Ting) spolupracovala na scenári Trapped, no získala si veľkú kritiku a je známa tým, že hodila neskutočne veľa špiny na scenáristku a režisérku Trapped.

- That Day režisérka (Cai Mi Chie) režírovala Crossing the line a Stay away from me.

- Producent povedal, že séria HIStory sa zameriava na školské prostredie preto, lebo je to ohľadne produkcie veľmi lacné.

- Producent doplnil, že budúcnosť série HIStory závisí od konca a výnosu That Day. Ak nebude feedback dostatočne dobrý, ďalšia séria HIStory sa ruší (netýka sa to Crossing the line 2).

- Po zverejnení finálnej epizódy That Day vyšlo najavo, že scenáristka Hui Ting okopírovala dej That Day z populárnej BL mangy z 90. rokov „Lucky Kun“ a momentálne čelí žalobe.

- Knižná verzia HIStory3 : That day má šťastný koniec.

- Pôvodný názov tohto seriálu bol „Miracle“ a bolo opísané, že MÁ obsahovať smrť hlavnej postavy.

- Producent HIStory sľúbil, že každá tvorba zo série BUDE mať šťastný koniec.


MOJE POCITY :


Ha-ha-ha-ha, robí si zo mňa niekto srandu, však?


Moja frustrácia, bolesť, hnev a zmätenosť sa našli v tomto článku, ktorý píšem. Začneme od začiatku, lebo to potrebujem zo seba dostať. O sérii HIStory3 ako celku som Vám tu písala odkedy vyšla hneď PRVÁ správa o tejto sérii, takže to bude niekedy začiatkom roka 2019, ak nie skôr. Pôvodné názvy troch diel tejto série boli : Trap, Miracle a Crossing the line 2. O každom diele sme vedeli niečo, lebo táto informácia bola dostupná na oficiálnej stránke. Už vtedy som bola skeptická ohľadne Miracle a povedala som Vám, že asi to nebudem prekladať, lebo už z názvu a obsahu deja vyplýva, že to bude mať smutný koniec. Veľmi a opakujem veľmi som bola skeptická. Rok ale pokračoval a prišiel Trapped a bolo to niečo úžasné, ALE musím dodať, že podľa kalendáru produkcie mal Trapped vyjsť skôr a tým pádom sa VŠETKY projekty HIStory3 výrazne posunuli.


Po skončení Trapped vyšla nová správa, že HIStory3 : Miracle dostáva nové meno „That Day“ (originál z čínštiny) a aj nový obsah deja. Väčšina ľudí si po tejto zmene pomyslela, že produkcia uznala, že smutný koniec nie je vhodný a rozhodli sa PREROBIŤ komplet seriál a tým pádom aj scenár a preto bol ten časový sklz, čo totiž dáva zmysel.


Vyšli ukážky, fotky a všetko bolo okej, lenže už od prvej epizódy som cítila, že to nie je ono. Ak Ste aspoň videli Trapped tak Ste museli pri tomto seriáli pocítiť rozdiel v kvalite a teda hovorím o režírovaní, kamere a samozrejme scenári. Nepáčilo sa mi prevedenie flashbackov, ktoré ani nevyzerali ako flashbacky a hlavne v deviatej epizóde. A nezabudnite, že málo epizód na seba nadväzovalo ohľadne konca….


Všetko som to ale dokázala prežiť, lenže potom prišla posledná epizóda a všetko to išlo dolu vodou. Yu Xi Gu, krásny osemnásťročný chlapec zomrel a zanechal za sebou Hao Ting-a, ktorý sa nikdy nezmieril s jeho smrťou a nakoniec sa išiel zabiť lebo už nezvládal tú bolesť. Wow, skutočne super koniec.

Prečo sa tak hnevám?


„Škaredé Káčatko, toto je jednoducho život“.


S touto vetou prosím na mňa nechoďte, lebo ja viem, že to myslíte dobre, ale tu ide o princíp. Ak ma poznáte tak viete, že som preložila niekoľko diel, ktoré majú smutný koniec a nikdy opakujem nikdy mi ten koniec neprekážal. Keby mi prekážal, tak to neprekladám. Lenže pri tomto sa skutočne hnevám, lebo to bol nútený smutný koniec.


Keďže That Day je okopírovaný dej BL mangy je jasné, že aj koniec bude okopírovaný. Táto séria nemala v sebe ŠTIPKU originality a skutočný originálny koniec je iba knižný, ktorý sem čoskoro pridám. TO je skutočný koniec a nie ten falzifikát, ktorý môžeme vidieť. Taktiež ma štve, že nás trošku zradili zmenou toho názvu a deja. Povedali si asi „tak zmenili sme názov aj dej, určite si pomyslia, že sme všetko pretočili a zmenili“ a áno, naleteli sme im.


Keď hovoríme o princípe a zrade tak musím si rypnúť do slov producenta, ktorý niekoľkokrát povedal, že HIStory bude mať VŽDY šťastný koniec. Áno, toto bol skutočne „šťastný koniec“.


Úprimne, zbláznili sa?


Po skončení finálnej epizódy fanúšikovia vrátili svoje vstupenky na fanmeetingy a kleslo hodnotenie o NIEKOĽKO bodov. Priemerné hodnotenie je 3.5 z 10 hviezdičiek a to sa pôvodne tento seriál držal na hodnotení 8.9 inými slovami natočením tohto konca spáchali producenti a celý štáb samovraždu lebo prišli o TOĽKO peňazí a hlavne fanúšikov, že….fúha.


Aj keby bola HIStory4 verte mi, že ju preložím AŽ po skončení poslednej epizódy, pretože moje srdce si nechcem zlomiť a ak to bude mať zlý koniec a preložím to, znamená to, že ten príbeh stál za to a bola som na daný koniec pripravená a uznala som jeho kvalitu.


Okrem toho, tá nenávisť od ľudí priamo žijúcich v Taiwane je obrovská aj preto, lebo je to PRVÁ ázijská krajina, ktorá má uzákonené LGBT manželstvá, takže je to pro-LGBT krajina, čiže čo sa očakáva? Šťastné konce. Prečo sú šťastné konce dôležité? Pretože niekoľko rokov, ale naozaj NIEKOĽKO mali ázijské krajiny prinútené ministerstvami točiť smutné konce, aby sa dalo najavo, že LGBT láska nikdy nikdy nebude fungovať. Thajsko je na tom úžasne a aj Taiwan, takže sa čaká na Čínu, kde sa momentálne uvažuje nad referendom o LGBT manželstvách, ale či ministerstvo stiahne zákaz zobrazovať LGBT veci v TV je vo hviezdach. V krátkosti, očakávali sme, že HIStory3 zobrazí prvú LGBT svadbu v histórii LGBT v Taiwane.


Prečo som to teda preložila ? To je jednoduché ; mala som ho rozpracovaný. Preložila by som tento seriál, keby som vedela o kauze okolo neho? Nie, lebo je to falzifikát a svojím prekladom ho podporujem aj keď nechcene.


Ja tomu fakt nerozumiem.


V HIStory1 jeden zomrel KVÔLI autonehode, ale vrátil sa späť k životu + koľkokrát bol Shao Fei z Trap postrelený? Keď to dokázal prežiť Shao Fei, tak prečo nedokázal Xi Gu prežiť jednu autonehodu….


To je asi odo mňa ohľadne tohto všetko a je mi skutočne ľúto tých sĺz, ktoré Vám tiekli po tvári. Verte mi, že nie Ste sami a plakala som aj ja. Je možné, že so mnou nemusíte ohľadne kritiky súhlasiť a seriál a aj koniec sa Vám páčil, ale musíme sa zhodnúť na tom, že kopírovanie iných diel nie je v poriadku.


Dúfam, že HIStory3 : Crossing the line 2 nám zdvihne v roku 2020 náladu a dá nám úžasný koniec lebo po Trapped Ste si obľúbili práve Crossing the line!


S Hao Ting-om a Xi Gu-om sa naposledy uvidíte tento týždeň pri knižnom epilógu!


PS – Tú titulnú pieseň som náročky preložila až pri poslednej epizóde, lebo ako vidíte, poukazuje na smutný koniec.


Prajem Vám krásny deň

Škaredé Káčatko

326 views

Recent Posts

See All

Žijeme, ale presťahovali sme sa!

Hello, it‘s me… Nie, nebudem pokračovať v pesničke Adele a nie toto nie je nový oznam novej preloženej časti, aj keď viem, že po nej Všetci túžite! Určite Ste si asi všimli, že sme sa odmlčali cca asi

Výpadok Akihabary

Krásny večer Vám prajem! Úprimne, chcela som sa Vám ozvať s prekvapením, ale dnes prekvapila Akihabara mňa s tým, že skončila a keďže som tam mala väčšinu tituliek, je to problém, ALE ak ma poznáte, t

bottom of page