top of page
  • Writer's pictureŠkaredé Káčatko

Thajský recept na Luk Chup

Som milovníkom všetkých jedál a doma mám na starosti práve jedlá, ktoré nie sú zo Slovenska. Pravdaže, som limitovaná dostupnosťou ingrediencii, ale aj tie sa dajú zohnať aj keď veľmi netradičným spôsobom. Luk Chup je ale dezert na ktorý nepotrebujete extravagantné ingrediencie a preto Vám dnes píšem tento recept.


Ingrediencie :


236ml vody

130 gramov kokosového mlieka - TESCO

2-3 lyžičky cukru

70 gramov cukru

150 gramov lúpanej mungo fazule/môže byť aj nelúpaná - TESCO

Potravinová farba Vášho výberu - TESCO

Želatína alebo agar - Dr. Oetker "Cukrárenské želé" (je to agar)

Štetec na maľovanie (ak chcete)


Postup :


1. Fazuľu necháme namočenú vo vode jednu hodinu, alebo cez noc.

2. Opláchnite ju a dajte ju do parného hrnca na zhruba 15 minút (je hotová, keď je mäkká).

3. Fazuľu dajte do mixéra a pridajte 130 gramov kokosového mlieka. Mixujte dovtedy pokým to nenaberie textúru kaše.

4. Zoberte si panvicu/hrniec (ktorá/ý sa nepripaľuje) a dajte naň/u svoju rozmixovanú fazuľu a miešajte 10 minút na najnižšej teplote a pridajte 70g cukru. Keď sa bude cesto dobre lepiť, dáme ho zo šporáka dole a necháme vychladnúť.

5. Miesime cesto cca 5 minút.

6. Fáza, pri ktorej cesto tvarujeme do požadovaného tvaru.

7. Naše výtvory dáme na špáradlo a odložíme na bok.

8. Zoberieme si misku a dáme do nej trochu vody a zopár kvapiek potravinárskej farby. Luk Chup dôkladne potrieme farbou (môžete použiť vatičky do ucha ako štetec) a necháme vyschnúť.

9. 500ml vody nalejeme do hrnca a pridáme 3 lyžičky cukru a pridáme Cukrárenské želé. Privedieme do varu a minútu miešame. Odstavíme a necháme trochu vychladnúť. Ak sú naše Luk Chup suché, ponoríme ich do želé a dáme vyschnúť.

10. Po vyschnutí môžete jesť!


Niektoré recepty hovoria, že kokosové mlieko sa má pridať AŽ pri fáze 4!!!!


Ak to vyskúšate skôr ako ja, dajte mi vedieť, ako to chutí, lebo som VEĽMI zvedavá! Neviem, či pridám aj recept na Luem Kleun lebo tie ingrediencie vyzerali dosť zložito už pri preklade....


Prajem Vám dobrú chuť!

Škaredé Káčatko


226 views

Recent Posts

See All

Žijeme, ale presťahovali sme sa!

Hello, it‘s me… Nie, nebudem pokračovať v pesničke Adele a nie toto nie je nový oznam novej preloženej časti, aj keď viem, že po nej Všetci túžite! Určite Ste si asi všimli, že sme sa odmlčali cca asi

Výpadok Akihabary

Krásny večer Vám prajem! Úprimne, chcela som sa Vám ozvať s prekvapením, ale dnes prekvapila Akihabara mňa s tým, že skončila a keďže som tam mala väčšinu tituliek, je to problém, ALE ak ma poznáte, t

bottom of page